Information om köp, leverans och retur
Så här beställer du
Beställningar görs via varukorg/kassa. Lägg varorna i varukorgen. Därefter går du till kassan och väljer betalningsalternativ. Betalning kan ske vi Qvickly faktura. Välj därefter skicka order. Vi mailar postnords försändelsenummer till dig när din beställning är skickad.
Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få handla hos oss.
Leveranstid
Alla plagg som visas på STORTMODE.se finns i lager. Er beställning skickas snarast efter beställning. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
Fri frakt
STORTMODE bjuder på fraktkostnaden vid leverans i Sverige. Inga övriga kostnader tillkommer.
Vill du handla från Danmark, Finland eller annat EU-land? Kontakta oss via mejl så vi kan komma överens om fraktkostnaden.
Försändelser upp till 2 kg skickas med postnord som brev skicka lätt, vid vikt över 2 kg som paket. Försändelserna kan spåras via postnords hemsida. STORTMODE.se ansvarar för varorna under transporten.
Betalningsalternativ
Faktura
Handla nu – betala först efter leverans!
När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB/Billmate under varumärket Qvickly. Fakturan kommer till dig via e-post efter att du mottagit varorna och du har 14 dagar på dig att betala. Du kan även välja att delbetala. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa, detta för att vi skall kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet. Användaruppgifter hos Qvickly se här. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via Creditsafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut. Läs mer om Qvickly här.
Retur- och bytesrätt
Är du inte nöjd med något du beställt har du enligt lag 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd och att alla märkeslappar sitter kvar och ej har varit borttagna. Kontakta alltid STORTMODE före retur. Om du vill kan du använda denna ångerblankett som finns hos Konsumentverket. Vid retur sker återbetalning så snart varan är återsänd. Vid fakturaköp krediteras fakturan så snart plaggen är återsända. Köparen står för portot vid retur. Är returen en reklamation ersätts ni i efterhand för portokostnaden. Köparen ansvarar för returtransporten. Underkläder/shapewear ingår inte i bytesrätten.
Returadress
STORTMODE.se
Ann-Christin Hallgren
Erstad Skutegård 5
563 94 Visingsö
För eventuella outlösta försändelser debiteras en administrativ avgift inklusive portokostnad på för närvarande 300 kronor. Outlöst försändelse betraktas inte som ett nyttjande av ångerrätten.
Personuppgiftsbehandling
STORTMODE.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. STORTMODE.se lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part, annat än det som nämns i andra punkten nedan.
STORTMODE.se har som e-handlare skyldigheter att se till att dina uppgifter behandlas på ett korrekt sätt. STORTMODE använder dina uppgifterna enligt följande:
- Vi lagrar ditt namn, adress, e-post och telefon vid köp av vara för att vi skall kunna leverera din beställda order.
- Vi lämnar ut de personuppgifter som krävs till tredje part, i detta fall speditören Postnord och betaltjänsten Qvickly. Vi använder Simply som webbhotell som också har tillgång till uppgifterna. Vårt nyhetsbrev skickas med MailChimp som har tillgång till din e-postadress.
- Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
- Har du registrerat ett kundkonto hos oss, vilket är frivilligt, eller anmält dig till vårt nyhetsbrev, lagras dina uppgifter i så länge som du finner det relevant att finnas kvar i registret.
- Du har när som helst rätt att raderas ur systemet (med vissa begränsningar pg av bokföringslagen).
- Rätt att klaga till tillsynsmyndighet
- Du har rätt att få ett utdrag av all information som vi har om ditt konto hos oss.
Om du undrar över något kring detta, kontakta oss på [email protected]
Kontaktinformation
E-post: [email protected], [email protected]
Telefonnummer: 070-285 70 49