Köpinformation

INFORMATION ANGÅENDE KÖP, LEVERANS OCH RETUR

SÅ HÄR BESTÄLLER DU

Beställningar görs via varukorg/kassa, det är valfritt om du vill registrera ett konto först. Lägg varorna i varukorgen. Därefter går du till kassan och väljer betalningsalternativ.  Betalning kan ske via Billmate bankbetalning eller faktura, PayPal, postförskott eller förskottsbetalning. Välj därefter skicka order. Vi mailar till dig när din beställning är ivägskickad med postens försändelsenummer.

Vill du handla från Danmark, Finland eller annat EU-land? Kontakta oss via mejl så vi kan komma överens om fraktkostnaden.
Minderåriga (under 18 år) måste ha målsmans godkännande för att få handla hos oss.

LEVERANSTID

Alla plagg som visas på STORTMODE.se finns i lager. Er beställning skickas snarast efter beställning, utskicken sker vanligtvis på måndagar. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

FRI FRAKT

Alla beställningar skickas utan fraktkostnad. Inga övriga kostnader tillkommer förutom eventuell postförskottsavgift, se nedan.

Försändelser upp till 2 kg skickas med posten som brev skicka lätt, vid vikt över 2 kg som paket. Försändelserna kan spåras via postens hemsida. STORTMODE.se ansvarar för varorna under transporten.

BETALNINGSALTERNATIV

Betala med bankBillmate bankBillmateTrustly

Billmate Banköverföring
Direktbetalning via flertalet banker i Sverige, pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. Vid denna typ av betalning använder du en bankdosa eller bankid. Vid bankbetalning slussas du vidare från kassan till din bank där du genomför betalningen. Du behöver inte lämna ut ditt kortnummer. Denna transaktion sköts av Billmates samarbetsparter Trustly.  Läs mer om Billmate här och läs mer om Trustly här.

Betala med fakturaBillmate faktura

Billmate Faktura.
Handla nu – betala först efter leverans!
När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket Billmate. Fakturan kommer till dig via e-post efter att du mottagit varorna och du har 14 dagar på dig att betala. Du uppger ditt personnummer i webbutikens kassa, detta för att vi skall kunna kontrollera dina personuppgifter och godkänna köpet. När du väljer detta alternativ behöver du inte lämna ut uppgifter om ditt kontokort. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via Bisnode och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut. Läs mer om Billmate här: http://billmate.se/konsument/
logo_paypal_betalingsalternativer_se

PayPal/kortbetalning
Ordern betalas via PayPal. Via PayPal kan man välja att betala via eget konto eller betala direkt via PayPal och då betala med Visa/Mastercard/American Express via säker SSL-anslutning hos PayPal. Köpet görs via säker anslutning och inga kontouppgifter och kortnummer förs vidare till tredje part. Läs mer om PayPal här.

Förskottsbetalning
Ordern kan betalas i förskott, använd då ditt order-ID som betalningsreferens. Din order levereras när vi mottagit din betalning.

posten-logga
Postförskott
Du kan också välja att få dina kläder levererade genom postförskott och betala vid leveransen, postförskottsavgiften på 86 kronor tillkommer då.

RETUR- OCH BYTESRÄTT

Är du inte nöjd med något du beställt har du enligt lag 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd och att alla märkeslappar sitter kvar och ej har varit borttagna. Kontakta alltid STORTMODE före retur. Vid retur sker återbetalning så snart varan är återsänd. Om leveransen är betald ska ditt kontonummer och till vilken bank som pengarna ska skickas till bifogas returen . Vid fakturaköp annulleras fakturan så snart plaggen är återsända. Köparen står för portot vid retur. Är returen en reklamation ersätts ni i efterhand för portokostnaden. Köparen ansvarar för returtransporten. Underkläder/shapewear ingår inte i bytesrätten.

Returadress
STORTMODE.se
Ann-Christin Hallgren
Sturegatan 7 B
553 36 Jönköping

För eventuella outlösta försändelser debiteras en administrativ avgift inklusive portokostnad på för närvarande 300 kronor. Outlöst försändelse betraktas inte som ett nyttjande av ångerrätten.

KONTAKTINFORMATION

E-post: info@stortmode.se, order@stortmode.se
Telefonnummer: +46(0)702-857049